Skip to content

Csapnivaló

Menu
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
Menu

A weboldal elemzés alapvető lépései

Posted on 2016-11-15
Weboldal elemzés
Weboldal elemzés

Az internetes áruházak népszerűsége évről-évre növekszik. Nemcsak a vásárlók, hanem a kereskedők körében is. Egyre többen döntenek úgy, hogy hagyományos üzletük mellett vagy helyett, webáruházat indítanak. Azonban tudni kell, hogy nem elég feltölteni az oldalra az eladásra kínált termékeket és várni a vásárlókat. Az áruház optimalizálása fontos feladat. Első lépés a weboldal elemzés, hiszen csak így tudhatjuk meg, hogy milyen irányba induljunk az optimalizálás során. Ezen belül is egy online piackutatással kell kezdeni, hogy megtudjuk van-e egyáltalán kereslet az általunk kínált termékre.

A piackutatás során kiderül, hogy adott hónapban hányan kerestek rá az általunk is forgalmazott termékekre. Ez alapján eldönthetjük, hogy melyek azok az eszközök, szolgáltatások, amelyekre érdemes építeni a jövőben és mi az, amit el tudunk adni. A weboldal elemzés során arra is fény derülhet, hogy van-e konkurenciák. Ez is befolyásolhatja ugyanis a sikerünket. Eléggé összetett feladat tehát egy honlapot optimalizálni és ez még csak az első lépés volt.

Miután megtörtént a piackutatás és megtudtuk, hogy mire keresnek rá leggyakrabban a vásárlók, jöhet a weboldal elemzés második fázisa. Meg kell nézni, hogy a már létező webáruház struktúrája megfelel-e a kapott eredménynek. Ha nem, akkor meg kell változtatni úgy, hogy az optimalizálás szempontjából ideális legyen. Ha nem azokat a kifejezéseket használtuk a kategóriák létrehozásánál, amire sokan keresnek, hanem annak egy szinonimáját, akkor át kell írni.

Érdemes a webáruház felépítésére is figyelmet fordítani, nemcsak a tartalomra. Ha nem elég átlátható az oldal, akkor a vásárló nem fog azzal sokat időzni, hogy keresgéljen a termékek között, amíg megtalálja azt, amire szükséges van. Azonban egy könnyen áttekinthető, látványos oldal maradásra ösztönözheti a vevőket. A weboldal elemzés során erre is figyelmet kell szentelni, mint ahogy figyelni kell arra is, hogy a keresőmotorok számára is értékes legyen a webáruház, mert csak így kerülhet a listák elejére. Tehát elmondható, hogy a weboldal elemzés kihagyhatatlan lépés.

Keresés

Kategóriák

  • Egészség
  • Egyéb
  • Szolgáltatások
  • Szórakozás
  • Vásárlás
  • Webáruház

Címkék

ajándékok aktivitásmérő Apple telefonok autómentés betonkerítés bio webáruház biztonsági szelep bögre bútor Casio óra eladó ház fehér rum férfi cipő fülbevaló gin hajhullás elleni vitaminok hátizsák infrapanel ital webshop kazán keresőoptimalizálás klíma klímák költözés köntös lisztek lámpa mennyezeti lámpa méteráru nagykereskedés Neuzer kerékpár nyaklánc progeszteron páramentesítő radiátor riasztó Swarovski fülbevaló szennyvízszivattyú Tefal palacsintasütő telefon Tátra tea uzemanyagtartaly vicces ajándékok vízszűrő ápolás ékszer
©2025 Csapnivaló | Design: Newspaperly WordPress Theme